Külföldi bringás oldal fordítás, szerelési tanácsok, vitafórumok

HunBike

HunBike

első benyomás: Whyte T-130C

2016. január 12. - buksiúr

p5pb12789272.jpgA whyte bikes nevű brit cég útjára bocsájtotta a Whyte T-130C-t, ami a gyártó 130mm-t mozgó trail biciklijének a karbon verziója - és most elsőként, a paletta az Egyesült Államokban is elérhető lesz. Az új vas váza 580 grammal könnyebb és 11 százalékkal merevebb, viszont az alumínium verzióval hasonlóan (tavaly ekkor került piacra) ez is 148mm-es Boost hátsó agyat fogad és egy első lánckerékhez tervezték a vázat.

Adatok: 

-ajánlott felhasználási terület: trail (kb. azt jelenti, hogy bárhol használható, felmászik mindenhol és lefele is lehet ereszteni, de azért nem DH bicikli - xc és enduró közötti)
- 130mm út hátul
- kerékméret: 27.5"
- első háromszög: karbon, hátső háromszög: aluminium
- egy lánctányér specifikus
- hátsó tengely: 148 mm Boost
- fejcsőszög: 67°
- T-130C Works (2 000 565 Forint) - T-13C RS (1 522 065 Forint)
- elérhető: Egyesült Királság decembertől, Egyesült Államok januártól

A vásárlók két verzió közül válaszhatnak, melyek ugyanarra a vázra épülnek ( még a színük is megegyezik). A top modell "Works" Fo 34 Kashima teleszkóppal, Float DPS Kashima rugóstaggal, Shimano XT váltással, kis karbon az irányítás résznél és Race Face next hajtóművel van szerelve.

A jobb ár-érték aránnyal rendelkező "RS" Rock Shox csillapítást alkalmaz.  Pénztárcakímélő (így is elég húzós árcédulával) Sram Roam 40 kerekekkel, Sram váltással és Guide RS fékekkel. Mindkét kerékpáron Rock Shox Reverb Stealth állítható nyeregcső van.

p5pb12781660.jpg

Felépítés:

Az aluminium változatot (T-130) a gyártó tavaly ilyenkor adta ki, a paletta 3 modellt tartalmazott. Ebben az évben, két karbon verzió is csatlakozik hozzájuk. Ezeknek az első háromszöge egyirányú karbon szálakból áll, belső kábelvezetést, tapered fejcsövet és úgynevezett "Intergrip " integrált nyeregcső bilincset alkalmaznak. Ez egy okos megoldás az állítható nyeregcső miatt, mivel ekkor nincs annyira sokszor nyitogatva a bilincs. A cég szerint a váz súlyából 580 grammot faragtak le, és a merevség 6 százalékot javult a fejcsőnél. Ez az érték, az egész vázat tekintve 11 százalék az alumínium modellhez képest.

Az előző verzióbol megmaradt hátsó aluminium háromszöget és rövid himbakart alkalmazza az új modell, viszont újdonság a 148mm-es Boost hátsó tengely. Minden Rock Shox-al szerelt modell az új Pike 110mm-es első részt kapja - 110mm-es tengely. A bicikli speciálisan 1×11-es váltáshoz készül és első váltó felszerelésére nincs is lehetőségunk. A szélesebb hátsó tengelynek köszönhetően nagy sárférőhely alakult ki a gumik és a váz között, ami különösképpen a nedves, saras Egyesült Királyságban jól jöhet, emelve ezen modellek popularitását. Az alsócsövön megmaradt a Crud Catcher (alsőcsőre felszerelhető hosszúkás műanyag lap) féle sárvédő felszerelési lehetősége. A váz külsőmenetes csapágyházzal rendelkezik.A felfüggesztés Quad 4 rendszerű, azaz a fő forgáspont a csapágyház felett van és a rövid himbakar az üléscsőhöz rögzül. A karbon és az aluminium változatok azonos geometriát használnak, lejtős felsőcsővel, ami így elég helyet biztosít egy kulacsnak az első háromszögön belül.

p5pb12781663.jpg

Az aluminium T-130 nagyon jól átgondolt volt, hosszabb rugóutas biciklikre jellemző geometriával. Eddig a Whyte nem állított elő karbon vázakat, mivel a vázak elkészítéséhez szükséges forma nagyon drága és nem lett volna kifizetődő ilyet csinálni a folyton változó geometriájú vázak miatt. De most úgy érezték, hogy eljött az idő egy karbon verziót csinálni. Az új biciklit 3 méretben lehet majd kapni- közepes, nagy, extra nagy- minden méretben 2mm-el kisebb a nyeregvázcső. A nagy méretű kerékpár adatai:  67 fokos fejcsőszög, 73.5-fokos üléscsőszög, 631mm felsőcső, 449mm vízszintes felsőcsö, 420mm láncvilla and an 1176.5mm tengelytávolság.

p5pb12781690.jpg

 Folytatás következik.

(forrás:pinkbike)

A bejegyzés trackback címe:

https://hunbike.blog.hu/api/trackback/id/tr147990035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása